ШКІЛЬНА ДЕЗАДАПТАЦІЯ — утворення неадекватних механізмів пристосування дитини до школи, що виявляються у вигляді порушень у навчанні та поведінці, конфліктних відносин, психогенних захворювань та реакцій підвищеного рівня тривожності, викривлень у розвитку особистості.
Вияви шкільної дезадаптації:
• труднощі у навчанні;
• порушення у взаєминах з однокласниками;
• відмова ходити до школи;
• симптоми соматичних захворювань (головний біль, біль у животі, порушення сну, апетиту, підвищена стомлюваність)
Причини шкільної дезадаптації:
• завищені очікування батьків до навчальних успіхів дитини;
• розмови про недоліки школи чи вчителя замість акцентування уваги дитини на приємних моментах;
• часті конфлікти в сім'ї з приводу успіхів дитини у навчанні;
• виховання дитини за типом «кумир сім'ї»;
• байдуже ставлення батьків до навчання дитини;
• порушення взаємин дитини з однокласниками.
• невисокий інтелектуальний потенціал;
• затримка психічного розвитку;
• гіперактивність;
• труднощі у вольовій регуляції* поведінки;
• несформованість мотивації до навчання;
• сенситивність до несприятливого впливу середовища;
• завищено самооцінку та рівень амбіцій дитини чи батьків;
• підвищена чутливість нервової системи дитини;
• підвищений рівень тривожності дитини;
• агресивність;
• замкненість;
• повільність (інертність нервових процесів);
• соматична ослабленість;
• відсутність готовності до навчання у школі.
Немає коментарів:
Дописати коментар