Якщо надати малечі безпечні надійні умови для зростання,навчання й розвитку здорового мозку й тіла,від цього виграють не лише самі діти-це створить міцний підмурок для справедливого та стійкого суспільства.

ГОТОВНІСТЬ ДИТИНИ ДО ШКОЛИ.



Підготовка до шкільного навчання дуже відповідальний процес, при підготовці необхідно враховувати психофізіологічний розвиток дитини-як саме дитина розвивається на фізичному та психологічному рівнях, як спрацює структура дитячого організму. Поговоримо про блоки готовності до школи.

Морфогенетичний блок: На підготовчому рівні до школи необхідно провести ряд досліджень, які допоможуть батькам та вчителям мати уявлення про подальшу адаптацію та навчання дитини. Необхідно провести діагностику, яка визначає, як дитина реагує на певні ситуації, тобто діагностика її темпераменту. Також важливо, щоб у дитини був розвиток дрібної моторики. Нервова система саме вона допомагає дитині впоратися з навантаженням. Важливо, щоб дитина мала свій розпорядок дня, який буде зрозумілий для неї. Це складе її справи в певну послідовність,дитина буде почуватись у стані спокою, а не хаотично робити всю потрібну їй роботу.

Соціальна готовність: Дуже добре, якщо дитина відвідувала дитячий садок у неї вже є уявлення про первинну адаптацію до колективу. Загалом дуже важливо позитивно налаштовувати дитину до нового  для неї середовища, тут для дитини авторитетом є батьки і вона опиратиметься на ті думки про соціум, які вона буде чути від своїх батьків. Тому важливо мотивувати дитину до нового.

Психологічна готовність: У цьому блоці важливу роль відіграє мотивація, без неї дуже важко дитині буде адаптуватися до шкільного навчання. Стимул до мотивації дитина може отримати лише від батьків.
Також тут величезну роль відіграє інтелектуальна та емоційно-вольова сфера.
Інтелектуальна готовність-  це навички когнітивних функцій та пізнавальної системи. Мислення, увага, пам'ять, на яких рівнях розвитку ці пізнавальні процеси, як довго дитина може уважно слухати  вчителя та виконувати завдання.
Емоційно-вольова сфера – важливий розвиток мимовільної регуляції.

  • вміння стримуватися
  • довго робити щось
  • контролювати свої бажання більш важливими цілями

Батькам важливо пам'ятати , що дитина має двічі первинну адаптацію (дитячий садок і перший клас), тобто при подальшій повторній адаптації ( п'ятий клас, десятий клас, адаптація у дорослому  житті, навчання в університеті, робота, зміна місця проживання і т.п. ), напряму залежить від первинної адаптації, які зараз зусилля будуть покладені для успішної адаптації, так і надалі вже у дорослому віці вона буде адаптуватися до нових умов життя.

Немає коментарів:

Дописати коментар